Wat vliegt de tijd! Maar een mooie reden voor een overzichtje van deze knappe dame.
Ik kocht Noura toen ze 6 maanden was en werd helemaal verliefd op deze foto.
Nu kun je op een foto geen paard kopen, zelfs geen veulen. Dus 2 keer gaan kijken in Groningen, haar afstamming aan wat kenners voorgelegd en toen de knoop doorgehakt. LC Tecum Special Moon werd Jims opvolger. Die naam was een mond vol, haar roepnaam was Nouri, maar omdat dat een mannelijke naam is, werd het Noura. Dit betekent 'licht'.
De introductie tussen Jim en Noura ging eigenlijk wel prima. Ze heeft even apart moeten staan vanwege een fikse wormbesmetting en omdat ik niet wist hoe Jim ging reageren. Hij heeft voernijd, dus een nieuw kuddelid is altijd spannend.
Mijn grote droom was met Jim het bos in en Noura als handpaard ernaast. Dat gaat niet vanzelf kan ik je vertellen 😃
Ondertussen groeide ze maar door en brak de naarlingfase aan….
En ging ze Jim al redelijk snel voorbij in stokmaat.
In het voorjaar kwam er onder de wintervacht ineens een heel mooi plaatje vandaan!
Ze groeide en groeide….
Vorig jaar zijn we verhuisd en hier werd ze echt al een heel paard. Heel knap ook 🤣
Inmiddels is ze 3,5 en uiterlijk een volwassen paard. In haar koppie echter nog jong, dus we doen rustig aan. Ik wil nog lang van haar kunnen genieten!