Amanda Je poetskist is onmisbaar. Maar wat is nu de ideale inhoud van deze kist? Wat móet er echt in zitten? Borstels. Natuurlijk heb je borstels nodig om je paard schoon te maken. Rosborstel, harde borstel en zachte borstel zijn toch wel de minimaal benodigde borstels. Verder kun je nog een zacht borsteltje voor het hoofd en een harde plastic borstel in je poetskist hebben. En natuurlijk een borstel voor de manen en staart. Hoevenkrabber. Deze heb je nodig om de hoeven van je paard schoon te maken. Schaar. Altijd handig voor het afknippen van vetlokken of de staart. Spons. Om je paard af te sponzen in de zomer, maar ook om te hebben wanneer je je paard bijvoorbeeld tegen schimmel of luis moet behandelen. Babydoekjes. Ideaal om de neus en ogen van je paard voorzichtig schoon te kunnen maken. Ze zijn zacht en vriendelijk voor de huid. Ook kun je ze gebruiken voor het schoonmaken van je hoofdstel. Vliegenspray. Absoluut nodig voor de zomer om insecten te weren. Anti klit. Om te voorkomen dat je teveel haren uit de staart of manen borstelt is het handig om er eerst anti klit in te doen. Hierdoor worden de haren zacht en glad en borstel je de klitten er zo uit! Theedoek of handdoek. Als je natregent tijdens het rijden is het fijn om een theedoek of handdoek te hebben, zodat je je zadel en hoofdstel weer droog kunt maken. Honingzalf en betadine. Altijd makkelijk om snel in de buurt te hebben als je paard weer ergens een schaafwondje heeft opgelopen. Tekentang. Altijd handig om meteen teken te kunnen verwijderen. Elastiekjes. Misschien niet een must voor iedereen, maar altijd handig om in je poetskist te hebben. Bijvoorbeeld om de manen op warme dagen te kunnen vlechten voor wat ventilatie. Wat is voor jou echt een onmisbaar onderdeel van je poetskist?
Miranda Check! Meeste heb ik er wel inzitten, plus nog haarkrijtjes want dat is volgens mijn 5 jarige dochter echt onmisbaar hoor 😂
irislisette Het meeste zit er bij mij wel in. Voor handdoeken, sponzen, honingzalf, betadine etc heb ik een EHBO poetskist waar dan ook nog verbandrolletjes, steriel gaas, handschoentjes en nog meer EHBO spullen inzitten. Voor paard en ruiter.