Wie is de persoon achter de gebruikersnaam? Wij vonden het een goed idee om onszelf als team zijnde eens voor te stellen, elke zaterdag zullen we een blog plaatsen om één van onze teamleden voor te stellen. Deze keer is de eigenaresse van Equinemarkt aan de beurt, lees hieronder meer over hoe zij hier gekomen is!
Over mijzelf
Hoi allemaal! Ik ben als eigenaresse als eerste aan de beurt om mijzelf voor te stellen aan jullie.
Ik ben dus Miranda, 31 jaar oud, geboren in Utrecht en woon sinds mijn 14de in Drenthe. Inmiddels samen met mijn man en twee prachtige dochters. In huis hebben wij ook nog twee katten rondlopen genaamd Bodhi en Bijoux, twee lieve luie zwartwitte huistuinkeukenkatten. We wonen hier heerlijk, grote tuin die omgedoopt is als speeltuin, met trampoline, zwembad, schommel, speelhuis, zandbak, watertafel en nog meer. Wij vermaken ons dus wel! We wonen midden in het bos, omringt door allemaal lieve mensen waarmee wij goed kunnen opschieten en vlakbij mijn moeder en stiefvader. Waar ook onze pony's staan.
Ik heb SPW gestudeerd, diploma behaald, daarna verder gaan leren voor Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, helaas werd ik ziek (1,5jaar onbekend wat er was) en moest ik gedwongen stoppen omdat ik het niet meer kon afmaken. Gelukkig gaat het nu goed en is alles onder controle! Toen begon er een soort zoektocht, wat wil ik met mijn leven en hoe wil ik dat gaan vormgeven. Na de geboorte van mijn eerste dochter wist ik zeker dat ik de eerste jaren wel thuis wilde blijven, alles meemaken qua groei en er gewoon zijn voor ze. Mijn tweede was op komst toen ik begon te denken over Equinemarkt, en hoe ik dat vorm ging geven. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en gewoon gestart! Met een visie en idee ga ik rustig steeds een stapje verder naar wat ik uiteindelijk wil bereiken, tussendoor kan het uiteraard nog wat wijzigen, want ik sta eigenlijk altijd open voor feedback! 😁
Daarnaast ben ik ook begonnen om mijzelf kleding maken aan te leren, zodat ik zelf rokken en jurken voor mijn meiden kan maken, en in een verder stadium ook kleding kan maken voor andere mensen. Maar dat staat nog in de kinderschoenen.
Mijn paardenleven
Dan is er (logisch) mijn paardenleven, waar ik ooit als klein meisje ben begonnen met rijden op de manege en mijn grote passie en plezier tussen de paarden vond. Kreeg ik op mijn 14de mijn allereerste eigen pony genaamd Sammy. Dat was mijn vriendje en we hebben een super leuke tijd gehad, helaas werd ik te groot voor hem en ging hij naar een huisje waar hij met twee kleine meisjes zou verblijven. Hij heeft daar een prachttijd gehad. Leuk feitje, hij was even oud als dat ik was! In de tijd dat ik Sammy nog had, kwam ik te werken op een grote stal, Arcadia. Hier verzorgde ik alle paarden en longeerde ik er een paar. Zij hadden ook een mascotte genaamd Hans, alleen was Hans niet zo'n lieverd voor iedereen en wilde ze hem weg doen. Toen ik aangaf dat ze hem wel aan mij konden geven, lieten ze hem castreren op mijn verzoek en kreeg ik hem als cadeautje. Oh wat was ik gek op dat beestje! Hij was zo onwijs beschermend naar mij, we wandelde uren rond door het dorp. Ook hem heb ik uiteindelijk een beter plekje gegeven, hij stond alleen met grotere paarden en de man die hem heel graag wilde kopen, ging er tweespan mee rijden met een identieke Shetlander, ik wilde hem dat plezier niet in de weg staan. Hij heeft een fantastische plek gekregen en daar helaas ingeslapen omdat hij kanker kreeg op (gelukkig) oudere leeftijd.
Toen heb ik een periode geen pony's meer gehad, ik was druk met school en werk. Tot het weer begon te kriebelen, en daar kwam Sanya. Mijn heldin, ik mis haar nog elke dag. https://www.equinemarkt.nl/d/97-mijn-eerbetoon-aan-sanya-vaarwel-lieve-sanya
Sanya kwam eerst samen te staan met een vriendin haar pony, daarna begon mijn zoektocht naar een maatje voor haar, na nog een leenmerrie (geen succes) kwam grote Henkie! Een ruintje van de markt, wat een propje en wat een schatje. Hij heeft tot zijn 4de bij ons gestaan en is heerlijk verwend door gewoon pony te zijn, niks te hoeven (behalve de basis aan te leren, meelopen en luisteren) en toen hij 4 werd was het tijd voor hem om bezig te gaan. Ik kon hem dat niet bieden dus is hij naar een vriendin van mij gegaan die hem getraind heeft en hij is naar Duitsland gegaan, een fanatiek ruitertje die helemaal gek op hem is. Ook daar kijk ik met een goed gevoel op terug.
In de plaats van grote Henkie, kwam kleine Henkie 😆 Wat een propje, wat een heerlijk Shetje. Zo ondeugend, maar zo lief! Hij wil overal bij zijn, het liefste zit hij naast je op de bank. Hij doet zo enorm zijn best. Echt een super leuk dier! Na het overlijden van Sanya was hij heel eenzaam en zijn wij direct op zoek gegaan naar een vriendje voor hem. Toen kwamen wij bij Harrie, ook zo'n schatje, zo lief voor mijn dochter. Een rit van 4 uur, maar het was het helemaal waard! Zo hebben wij nu Henkie en Harrie en die blijven ook bij ons ❤️
De avonturen van Henkie en Harrie zijn hier te vinden.
Wat ik op Equinemarkt doe
Op dit moment is het vooral nieuwe ideeën opstarten, reclame maken, zorgen dat alles goed verloopt, plannen maken, contacten maken met andere bedrijven, het team begeleiden, open staan voor suggesties.
Ik kijk een paar keer per dag hoe alles erbij staat, naast het gezellig mee reageren op topics, ben ik ook bezig met de toekomst plannen op te stellen. Ik probeer mijn gezicht overal te laten zien en mijn woord overal te laten lezen, ik vind het belangrijk dat ik als eigenaresse van Equinemarkt, betrokken blijf bij wat het belangrijkste is, de gezelligheid van de community!
Wat ik wil bereiken met Equinemarkt
Een gezellige community, waarbij iedereen zijn/haar/hun creativiteit kan uiten, gezelligheid kan geven, luisterend oor waar nodig, waar je leuke spullen kunt shoppen, je droompony of paard kan vinden, je paard kan verkopen.
Kortom, een hele uitgebreide community waar hopelijk iedereen zich thuis kan voelen.