Dinsdag 21 juni 2022
Daar gaan we weer, de laatste drie…
Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan. Rico, mijn vriend, is gisteren nog even op bezoek geweest, dat was wat later op bed dan normaal. Ik werd dan ook pas om acht uur wakker. Rond half elf had ik Tara weer bepakt. Vandaag loop ik de etappe naast haar mee.
Heel veel aanspraak
Onderweg waren we een aardige attractie. Heel veel mensen die een praatje wilden maken en we werden uitgenodigd op de thee door een medewerker van Natuurmonumenten op hun kantoor. Erg leuk, maar zo schoten we niet heel hard op. Het was ook weer lekker warm, dus ook vaak even een pauze tussendoor.
Afwisseling
Onze route ging vandaag door de Onlanden, prachtige natuur, in de verte begeleid door de skyline van de stad Groningen. Helaas veel kiezelpaden, maar goed dat ik er niet op zat, gelukkig ook wat zandpaden en bos. Bij een gezellig brugwachtershuisje over het Noord Willemskanaal hebben we nog even gepauzeerd.
Warm welkom
Rond vieren zijn we op plek van bestemming, bij Mirella en haar gezin. Mijn benen en voeten zijn aardig vermoeid. Blij dat we er zijn en we krijgen een heel warm welkom met een ijsje. Tara komt samen met de tinkers van Mirella en haar dochter te staan en dat gaat best heel goed vanaf moment één. Ik heb een logeerplek in hun super gave camper met uitzicht op de paarden.
De statistieken van vandaag:
- Dag 9: Peize - Glimmen 16,5 km
- Vertrek: 10.30 uur
- Aankomst: 16.00 uur
- Weer: Zonnig, 22 graden
- Logeeradres: Mirella en haar gezin