En toen bleek het toch niet heel erg handig om mobiel updates te geven. Ik heb wel een polarsteps account die ik goed bijhoud, dus jullie kunnen mij daar ook op volgen natuurlijk. Die link zal ik later even plaatsen 🙂
Vorige week zondag dus vertrokken naar Canada. De wekker ging redelijk vroeg, 6u. We waren om 8u op Schiphol, voorbereid op enorme drukte en lange wachtrijen. Dit viel gelukkig mee. We waren redelijk snel door de douane en waren ruim op tijd aan de andere kant. Het vliegtuig vertrok op tijd en zo kwamen we geheel volgens schema rond 15u lokale tijd aan in Toronto. Daar hebben we nog even moeten wachten op de koffers, waar ik het nog even Spaans benauwd kreeg… Ik was geselecteerd voor random mandatory COVID-19 testing… Waar het niet dat ik begin augustus nog positief was en er dus een kans was dat ik nogmaals positief zou testen, ook al heb ik geen symptomen. Via een informatie nummer kon ik dit aangeven. Ik kreeg tot 36u later nog wel herinneringsmailtjes, maar gelukkig is dat goed gekomen en hoefde ik niet te testen.
Met de taxi zijn we naar het hotel vertrokken, het Marriott Courtyard hotel. We hebben gegeten bij een soort steakhouse en hebben de avond zo lang mogelijk gerekt, al kon ik tegen 20u mijn ogen al niet meer open houden. Vanwege de jetlag waren we op maandag érg vroeg wakker, dus hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben een ontbijtje gepakt bij Coffee Time en zijn daarna richting Downtown Toronto vertrokken.
In Toronto zijn we te voet naar Kensington Market vertrokken. Een wijk met veel etnische invloeden en kleurrijke gebouwen. We waren wat vroeg dus er was nog niet veel te beleven. De foto hierboven is gemaakt in Kensington Market, naast de kleurrijke woningen zijn daar ook vele muurschilderingen te verwonderen. Daarna zijn we naar Casa Loma gelopen, een mooi kasteel midden in de stad. De entree was erg duur dus we hebben het kasteel van buitenaf bekeken. Buiten stond nog wel een hele mooie Rolls Royce geparkeerd.
Inmiddels hadden we al enorm veel gelopen wat achteraf niet zo heel erg handig was (echt, als je een stad zo groot als Toronto gaat bezoeken, kies voor een hop-on-hop-off tour, want je ziet veel meer dan). We hebben de subway gepakt richting de haven. Hier was minder bedrijvigheid dan we hadden verwacht. Wel ging er een veerpont naar de Toronto Islands, maar daar hebben we niet voor gekozen. We hebben wat gegeten bij Tim Horton's en zijn daarna naar het Distillery District vertrokken.
Het Distillery District is een plek binnen Toronto wat nog helemaal ouderwets is. Er zijn veel kleine winkeltjes en pubs en daarnaast staan er aardig wat kunstwerken. Een heel leuk stukje Toronto! De truck hierboven is een oude Fargo, een merk dat in Canada geproduceerd werd. Verder zagen we ook onderstaand vredesteken, die, als je goed kijkt, de symbolen van alle verschillende religies en godsdiensten in zich heeft.
Natuurlijk hebben we de CN Tower ook gezien, maar ook hier was de entree te prijzig om naar boven te gaan. Toronto was een mooie stad, maar niet erg toeristisch. Na een lange dag zijn we weer teruggegaan naar ons hotel, waar we even gedoucht hebben en lekker tot rust zijn gekomen. Na het eten zijn we weer vroeg gaan slapen, de jetlag was nog niet helemaal uitgewerkt.