Ha allemaal!
Er werd geschreven dat ik eventueel een volgtopic kan maken over de avonturen van Kasper. Ik heb alleen geen idee hoe dat moet. Moet ik daar een nieuw topic voor aanmaken, zitten anderen daarop te wachten? ๐ซฃ
Dus toch maar een update via deze topic!
Kasper is nu anderhalve week hier. De verhuizing ging hartstikke goed. Hij liep zo de trailer in, stond tijdens de reis rustig te knabbelen en liep ook weer heel kalm de trailer uit.
We doen het rustig aan omdat alles nieuw voor hem is en ik merk dat hij verwerkingstijd nodig heeft. Na beweging in de paddock, een kennismaking met de longeercirkel en poetsen zie ik hem eenmaal in stal na tien minuten al knikkebollen.
Hij is ontzettend braaf, maar kan vanuit nieuwigheid weleens schrikken. Zo kan hij snel naar zijn stal willen en daarbij de kortste route willen kiezen (lees: dwars door de buxussen en de rijbak). Sinds een paar dagen gebruik ik een hengstenketting zodat ik iets meer controle heb en dat werkt goed.
Na aankomst bleek hij mijt te hebben dus heb ik hem helemaal moeten wassen. Ook hier reageerde hij goed op. Voetjes (voeten!!) geven vindt hij nog heel moeilijk en oefenen we iedere dag. Op 18 april komt de bekapper voor het eerst en ik hoop dat het tegen die tijd makkelijker gaat. Ook al is hij er pas anderhalve week, ik zie hem nu al opknappen. Hij heeft namelijk nauwelijks tot geen zorg gehad.
En gisteren was een grote dag; hij is drie jaar geworden! ๐