Altijd leuk de feestdagen! Ergens vind ik het een enorm gedoe en ben ik altijd weer blij als het achter de rug is. Maar het is toch ook altijd wel een erg leuke en gezellige tijd.
Sinterklaas doen we hier niks aan.
Mijn vriendin heeft gescheiden ouders, dus met kerst hebben we 3 adressen. Mn schoonmoeder, schoonvader en mijn eigen vader/familie. Dus dat worden drukke dagen. Zoals het er naar uit ziet wil schoonvaders met het hele gezin (stiefmoeders en kinderen, die hebben er nogal wat rondhuppelen) smorgens naar Ouwehand, daarna savonds met zijn allen koken, eten en daarna een kerst film mee kijken. Waarschijnlijk gaan wij mee naar ouwehand (afhankelijk van de maatregelen, wij zijn niet van het testen voor toegang en vaccineren) en haken daarna af om naar mijn vader te gaan waar we met de hele familie eten. Altijd lastig dit soort keuzes, maar het is altijd een beetje schipperen.
Tweede kerstdag gaan we bij schoonmoeders eten, daar is het een kleiner clubje en zorgen we allemaal voor een gerecht. Wij zorgen voor het voorgerecht, schoonmoeders geloof ik voor het hoofdgerecht en schoonzusje voor het nagerecht.
Ohja en kerstavond brengen we meestal gezellig met zijn 2e door, vorig jaar hebben we mini pizza's gemaakt en dit jaar....nog geen idee, misschien weer. Of gourmetten ofzo, dat moeten we nog even kijken.
En oud en nieuw, nog geen concrete plannen. Maar we willen kijken of het lukt om mijn vader en 1 van mn zussen langs te laten komen. En mn schoonmoeder en schoonzusje en dan gewoon hier thuis oud en nieuw vieren, niet te veel bijzonders.