Marjo Wat is je doel? Denk dat als je eenmaal een fokdoel hebt je alleen nog maar de paarden er bij hoeft te zoeken.
Volgens mij zijn oldenburgers al heel ver ontwikkeld voor dressuur, springen en eventing. Daar kom je lastig tussen. Je zou dan een andere discipline kunnen proberen. In de wiki kun je vinden welke onderdelen van GP en exterieur belangrijk zijn voor welke discipline: Competitions | Horse Reality Wiki
Ik fok verschillende rassen voor de wedstrijden, en omdat ik bijna de enige ben die die rassen voor die disciplines heeft verdienen mijn paarden veel. Ik heb 19 teams en die lopen 350 a 400 duizend HRC bij elkaar op en dag. Ik vind het wel lekker om zo veel te verdienen dus ik houd het maar even zo.
Daarnaast heb ik bij sommige rassen ook nog een kleurdoel. Welshen fok ik bij voorbeeld niet alleen voor de races maar ook voor het wildkleur gen en uiteindelijk wil ik zo veel mogelijk wildkleur zweetvossen. Ik heb inmiddels een hengst met die kleur en met ook goede stats voor racing. Die heeft alleen nog niet kunnen dekken want ik ben al een hele tijd boven capaciteit.
IJslanders fok ik op kleur (zwart) en nu er sooty bij is gekomen wil ik ook proberen om een zweetvos sooty te fokken. De gewone vos sooty vind ik niet mooi.